Films

All The Devil's Men

Actie
Beschikbaar voor VOD: 20 december 2018
Regie: Matthew Hope
Cast: Milo Gibson (Hacksaw Ridge), Sylvia Hoeks (Blade Runner 2049, Overspel, Bloedverwanten, Bende van Os), William Fichtner (12 Strong, Independence Day: Resurgence, Drive Angry), Gbenga Akinnagbe (The Taking of Pelham 123, Edge of Darkness, Independence Day: Resurgence), Elliot Cowan (Da Vinci's Demons, Muse)

Voormalig Navy SEAL Jack Collins (Milo Gibson, Hacksaw Ridge, zoon van Mel) is verslaafd aan pillen. En aan oorlog. Een afwijking die hem goed van pas komt bij het opsporen van terroristen, iets wat hij doet voor een privébedrijf, in opdracht van de CIA. Maar de premiejager kampt met persoonlijke demonen en van hogerhand stelt men zich vragen bij de potentiële risico’s. Daarom geeft zijn CIA-contact Leigh (Sylvia Hoeks – Blade Runner 2049, Overspel) hem een ultieme kans om in de frontlinies te blijven: met een driekoppig team moet hij in Londen de overgelopen CIA-agent McKnight vatten voor die de hand kan leggen op massavernietigingswapens. Maar McKnight dekt zich in de rug met een privémilitie die qua tactisch vernuft niet moet onderdoen voor Collins & Co. De leider van de vijand is immers een ex-strijdmakker.

Explosieve, no-nonsense actiefilm in een drukkend grootstadsdecor, met strakke hand gedirigeerd door Matthew Hope (The Veteran, The Vanguard).

Reviews
  • Variety.com: Resourceful and energetic.
  • Hollywoodreporter.com: William Fichtner, terrific as usual.
  • Cinemagazine.nl: Energieke actiefilm.
  • Flickeringmyth.com: A compact, exciting movie. It was no-frills action, with the violence sitting a notch below gratuitous, with enough twists to keep you guessing how things might play out.
  • Moviesinfocus.com: Lives or dies on the action – and it delivers that in spades. There’s a lot to enjoy here including visceral and punchy action sequences and a strong performance from Milo Gibson (son of Mel).
  • Radiotimes.com: Pacey, efficiently made action thriller. Gibson Jr has the glower if not the intensity of his old man, and gets solid support from William Fichtner (as a sardonic soldier buddy), The Wire's Gbenga Akinnagbe and Blade Runner 2049's Sylvia Hoeks (as his handler).

68 Kill

Actie, Komedie, Misdaad
Beschikbaar voor VOD: 10 januari 2019
Regie: Trent Haaga
Cast: Matthew Gray Gubler (Criminal Minds, (500) Days of Summer), AnnaLynne McCord (90210, Officer Down, Scorned), Alisha Boe (13 Reasons Why), Sheila Vand (Argo)

Beerputten uitmesten is niet bepaald het droomleventje dat hij voor ogen had, maar Chip (Matthew Gray Gubler - Criminal Minds) is een simpele all-American dude en met een sexy vriendinnetje als Liza (AnnaLynne McCord - 90210, Secrets and Lies) mag hij eigenlijk niet klagen. Ach, ze rommelt misschien wat aan met haar huisbaas, maar aan elke relatie scheelt wel wat. Tot lekkere Liza voorstelt om haar ranzige suikeroompje een fikse som afhandig te maken en hij plots een heel ander kantje van haar te zien krijgt. Al snel zit de naïeve Chip op een rollercoaster van uitzinnig geweld waar hij nooit meer uitkomt.

Hilarisch, hypnotisch en totaal over the top, neemt 68 Kill je mee op een grungy dollemansrit die gretig leentjebuur speelt bij andere gestoorde prenten als American Psycho, Pulp Fiction en Natural Born Killers. Winnaar van de publieksprijs op SXSW en uitgeroepen tot “Most Effectively Offensive” op het Boston Underground Film Festival 2017.

Reviews
  • Variety.com: A zesty black comedy whose nebbish hero gets subjected to a prolonged ordeal of painful misfortunes. viewers and programmers with a taste for midnight-movie outrageousness will cotton to its mix of sleaze, quease and bad-taste absurdism.
  • Bloody-disgusting.com: For those seeking a viciously violent, amazingly cast and hilarious thriller, 68 Kill delivers on levels that few recent efforts have. This film’s singular vision of the dark side is brutally entertaining. Its idea of gender and masculinity are more old-fashioned than they need to be, but that doesn’t stop the female leads from giving balls-to-the-wall incredible performances. For this alone, this one is worth watching. This brand of insanity doesn’t come along often.
  • Wegotthiscovered.com: This wacky gender standoff rocks and rolls as a late-night siren should. Haaga is back, funny and fucked-up as ever. 68 Kills feels like a short Tarantino story; a bloody late-nighter that features an unstoppable genre role for AnnaLynne McCord.
  • Dailydead.com: Charm-Filled, Southern-Fried Caper, a wickedly fun heist movie that subverts genre fan’s expectations by playing around with gender conventions, delivering several impressive storytelling swerves that genuinely kept me guessing up until the very end.
  • Filmthrills.com: Part of the beauty of 68 Kill stems from Haaga reversing the gender dynamics we’re used to seeing in this kind of uber violent, modern noir film. Not only Chip is the one in consistent need of rescue by one of the women in his life, but he’s often reduced to cringing and whimpering mess. With 68 Kill, Haaga delivers a crowd pleasing, high octane thriller that is well worth your time and energy.
  • iHorror.com: Trent Haaga’s “68 Kill” is a Bloody Masterpiece of Feminism, Anti-Stereotypes and Dark Humor.
  • ScreamHorrormag.com: Leaves us with virtually nowhere to hide from its bawdiness, frenzied brutality and kinky, kooky humour; all buoyed by a totally talented, committed and game cast.
  • Talkfilmsociety.com: Takes the audience along through a number of wild scenarios, adorned with a series of dimensionalized, grounded characters. While a number of them are deranged psychotics (for lack of a better word), they always capture your attention, and make you wonder just where the story is going to go next. 68 Kill comes well recommended.

Piercing

Horror, Thriller
Beschikbaar voor VOD: 7 februari 2019
Regie: Nicolas Pesce
Cast: Christopher Abbott (It Comes at Night, James White), Mia Wasikowska (Alice Through the Looking Glass, Only Lovers Left Alive), Laia Costa

Gekweld door een mysterieuze aandrang staat Reed 's nachts over zijn kind gebogen, klaar om de baby te doden met een ijspriem... Om van die neigingen af te komen bedenkt hij een plan: Een kamer boeken in een hotel, een escortdame bellen en het nietsvermoedende slachtoffer vermoorden. Een uitlaatklep voor zijn verderfelijke impulsen en het begin van een nieuwe periode als voorbeeldige echtgenoot en vader. Maar wanneer de intrigerende callgirl Jackie (Mia Wasikowska – Crimson Peak) plots de kamer binnenstapt, komt er een kink in de kabel. Wie is de kat en wie de muis in zijn spelletje? Is dit een koortsdroom? Voor de nacht voorbij is, zullen Reed en Jackie hun verbintenis met bloed bezegelen.

Met de kritisch bejubelde cultroman van Ryu Murakami als uitgangspunt, levert regisseur Nicolas Pesce (The Eyes of My Mother, Sundance 2016) een meerlagige moordfantasie af die psychologische horror combineert met kinky comedy en stijlvolle neo-noir.

Reed (Christopher Abbott – tv-serie Girls) gaat op zakenreis en neemt afscheid van zijn vrouw en zoontje. Zijn valies bevat geen kleren, maar een tandenborstel en een moordkit. Hij heeft alles perfect uitgekiend: een kamer boeken in een hotel, een escortdame bellen en het nietsvermoedende slachtoffer vermoorden. Een uitlaatklep voor zijn verderfelijke impulsen en het begin van een nieuwe periode als voorbeeldige echtgenoot en vader. Maar wanneer de intrigerende callgirl Jackie (Mia WasikowskaCrimson Peak) plots de kamer binnenstapt, komt er een kink in de kabel. Wie is de kat en wie de muis in zijn spelletje? Is dit een koortsdroom? Voor de nacht voorbij is, zullen Reed en Jackie hun verbintenis met bloed bezegelen.

Met de kritisch bejubelde cultroman van Ryu Murakami als uitgangspunt, levert regisseur Nicolas Pesce (The Eyes of My Mother, Sundance 2016) een meerlagige moordfantasie af die psychologische horror combineert met kinky comedy en stijlvolle neo-noir.

Reed (Christopher Abbott – tv-serie Girls) gaat op zakenreis en neemt afscheid van zijn vrouw en zoontje. Zijn valies bevat geen kleren, maar een tandenborstel en een moordkit. Hij heeft alles perfect uitgekiend: een kamer boeken in een hotel, een escortdame bellen en het nietsvermoedende slachtoffer vermoorden. Een uitlaatklep voor zijn verderfelijke impulsen en het begin van een nieuwe periode als voorbeeldige echtgenoot en vader. Maar wanneer de intrigerende callgirl Jackie (Mia Wasikowska – Crimson Peak) plots de kamer binnenstapt, komt er een kink in de kabel. Wie is de kat en wie de muis in zijn spelletje? Is dit een koortsdroom? Voor de nacht voorbij is, zullen Reed en Jackie hun verbintenis met bloed bezegelen.
Met de kritisch bejubelde cultroman van Ryu Murakami als uitgangspunt, levert regisseur Nicolas Pesce (The Eyes of My Mother, Sundance 2016) een meerlagige moordfantasie af die psychologische horror combineert met kinky comedy en stijlvolle neo-noir.
Reviews
  • IFFR.com: Zelfs Freud doet zijn intrede in dit onvoorspelbare, seksueel geladen duel, dat zowel een dodelijke krachtmeting als een bevrijdende loutering zou kunnen zijn. Is dit wat zich afspeelt achter die anonieme vensters van de gestileerde stadsgezichten die het decor vormen?
  • Schokkendniuews.nl: Wasikowska in het bijzonder is fantastisch: grillig, onvoorspelbaar, kwetsbaar en angstaanjagend tegelijkertijd.
  • Moviemeter.nl: Al vanaf de miniatuur-flatgebouwen tijdens de opening weet je dat je met iets bijzonders te maken hebt. De film omvat een ijzingwekkend kat- en muisspel tussen de twee goed acterende hoofdrolspelers Christopher Abbott en Mia Wasikowska. De genres vliegen je om de oren, maar het houdt ergens midden tussen een prachtig vormgegeven psychologische thriller en een gitzwarte komedie. Hele review hier.
  • TheHollywoodReporter.com: A nail-biter whose sick premise conceals a stranger agenda. Stars Christopher Abbott and Mia Wasikowska go a long way toward keeping this tricky pic balanced, though Pesce's knowing use of sleazy-Seventies vibe (following the distinctive b&w spareness of The Eyes of My Mother, his only previous feature) creates the perfect world for them to do it in.
  • Variety.com: An orderly murder takes a twist in Nicolas Pesce's stunning black comedy.The film is expertly crafted with jewel-toned cinematography, terrifically sleazy saxophone music, and performances by Abbott and Wasikowska that take turns seizing command.
  • JoBlo.com: Both main actors are perfectly suited to their roles. Waskikowska continues to make a career out of playing seemingly vulnerable yet potentially very dangerous women, so she and Jackie are an ideal match. Abbott has the unenviable task of making Reed someone we end up caring about. 8/10.
  • Culturefix.co.uk: Piercing is a cinematic assault that firmly establishes Pesce as one of the genre's most exciting filmmakers. This twisted psycho-sexual body horror amuses with its obscene black comedy, repels with its gruesome brutality, and entrances with its aesthetic bravado. 
Awards
  • Neuchâtel International Fantastic Film Festival 2018: Winner International Critic's Award
  • Neuchâtel International Fantastic Film Festival 2018: Winner Imaging the Future Award (Production Design)
  • Neuchâtel International Fantastic Film Festival 2018: Nominee Best Feature Film
  • Rotterdam International Film Festival 2018: Nominee Tiger Award
  • Sitges - Catalonian International Film Festival 2018: Nominee Best Film

Asher

Misdaad, Thriller
Beschikbaar voor VOD: 7 maart 2019
Regie: Michael Caton-Jones
Cast: Famke Janssen (X-Men: Days of Future Past, Taken Trilogy), Ron Perlman (Hellboy, Drive, Fantastic Beasts and Where to Find Them), Richard Dreyfuss (Close Encounters of the Third Kind, Jaws, Book Club), Peter Facinelli (The Twilight Sagas, Nurse Jackie, S.W.A.T.), Jacqueline Bisset (Miss You Already, Bullit)

Asher (Ron Perlman – Hellboy, Sons of Anarchy) heeft een bewogen leven achter de rug als agent van de Israëlische geheime dienst Mossad. Nu leidt hij, met het trieste einde van zijn carrière in zicht, een spartaans bestaan als huurmoordenaar in de New-Yorkse heksenketel Brooklyn. Het kantelmoment komt er na een mislukte aanslag en zijn ontmoeting met de mooie Sophie (Famke Janssen – X-Men franchise, The Blacklist). Smachtend naar de liefde die hij nooit gekend heeft, zweert hij de dure eed af die hij als jonge kerel heeft afgelegd. Hij moet de man die hij was doden om de man te kunnen worden die hij wil zijn. Maar zo heeft niet iedereen het begrepen...

In deze sfeervolle, in melancholie en zwarte humor gedrenkte, actiethriller van Michael Caton-Jones (Rob Roy, The Jackal, Basis Instinct 2) herkent u naast karakterkop Perlman en Nederlands trots Famke Janssen ook nog Richard Dreyfuss (Jaws, Mr. Holland’s Opus), Jacqueline Bisset (Bullit, Backstabbing for Beginners) en Peter Facinelli (The Twilight Saga, S.W.A.T.).

Reviews
  • Chicago.suntimes.com: Thanks to the great performances by Perlman and the supporting cast; a knowing and literate script by Jay Zaretsky, and the slick direction of Michael Caton-Jones, this is a sparkling black diamond of film noir.
  • Hollywoodreporter.com: Terrific performance by Perlman, who infuses the title character with a compelling, world-weary gravitas. His Asher is so quietly sympathetic that, should the occasion arise, you might almost wish to be done in by him yourself. Janssen is equally good, lending subtle grace notes to what could have been a one-dimensional romantic interest.
  • Blu-ray.com: Asher is supported by Perlman’s lead performance, and he’s terrific here with his typical understated ways and intimidation factor. He also plays vulnerability with grace, giving the hardened man a few openings around Sophie, making the most of his unusual chemistry with Janssen.  A commendable performance or intriguing study of the human experience, with director Michael Caton-Jones maintaining impressive control over the tone of the movie.
  • Cinemasojourns.com: Perlman and Janssen have great on-screen chemistry.
  • Jbspins.blogspot.com: Caton-Jones has the right touch for this material, maintaining a vibe that is dark and serious, yet somehow also light. Despite all of Asher’s brooding and seething, the film moves along at a spritely tempo. This is not a monumental cinematic statement, but it is an entertaining (yet surprisingly honest) film that Perlman’s fans will particularly enjoy.
  • Prettyvacantone.com: Thoughtful dramedy Asher offers a killer time.
  • Eu.azcentral.com: You'll root for this aging hitman.
  • Latimes.com: Perlman has a physical presence that makes him look like he stepped off the cover of a paperback. He brings soul to this old hired gun.

Beyond The Sky

SF, Thriller
Beschikbaar voor VOD: 14 maart 2019
Regie: Fulvio Sestito
Cast: Ryan Carnes (General Hospital), Jordan Hinson (A Very Harold & Kumar Christmas ), Claude Duhamel (Traffik), Martin Sensmeier (The Magnificent Seven, Wind River), Peter Stormare (Fargo, John Wick Chapter 2)

Een documentairemaker reist naar Roswell om het bestaan van buitenaardse wezens en ontvoeringen te ontkrachten als mentaal afweermechanisme tegen trauma’s. Zijn nuchtere kijk wankelt wanneer hij verliefd wordt op een mooie abductee die gelooft dat ze om de zeven jaar, op haar verjaardag, ontvoerd werd en binnen enkele dagen 28 wordt...

Reviews
  • LATimes.com: Appealingly twisty and easy to watch. Well-constructed action sequences and impressive special effects.
  • Irishfilmcritic.com: Intriguing Science Fiction, combined with remarkable visuals and authentic performances. We are rewarded for our patience in the movie’s impressive finale.
  • Worldfilmgeek.com: Meshes some found footage and the narrative structure well.
  • Starburstmagazine.com: Efficient and well-made, 7/10.
  • Pophorror.com: A fun take on the alien abduction subgenre, and it’s refreshing with its humor and quirky cast of characters. After watching this movie, I want to believe.
  • Marcfusion.com: The finale is a spectacle with some terrific special effects, but the characters remained the real draw.
  • Lovehorror.co.uk: A noteworthy and classy addition. The production value here is imaginative and vibrant and gives us a third act that confidentially owns the notion of going into a spaceship.
  • Blu-ray.com: A satisfying evening's viewing and, accordingly, recommended.

Galveston

Thriller
Beschikbaar voor VOD: 4 april 2019
Regie: Mélanie Laurent
Cast: Ben Foster (Hell or High Water, The Messenger), Elle Fanning (Maleficent, Trumbo, The Neon Demon), Lili Reinhart (Riverdale), Beau Bridges (Max Payne, Fabulous Baker Boys)

New Orleans, 1988. Roy (Ben Foster, Hell or High Water), een hitman met een geweten en een stevig drankprobleem, krijgt van maffiabaas Stan (Beau Bridges) met opzet een dodelijke missie voorgeschoteld. Maar hij overleeft de valstrik en ontdekt in de nasleep van een schietpartij het tienerhoertje Raquel (Elle Fanning, Maleficent, The Beguiled). Ze slaan samen op de vlucht en pikken onderweg haar driejarige zusje Tiffany op. Opgejaagd door de politie en Stans handlangers, duiken ze onder in Galveston, Texas, een plaatsje dat Roy kent uit zijn mysterieuze verleden. Kan dit geïmproviseerde gezinnetje van misfits alsnog een toekomst opbouwen?

Een Amerikaanse misdaadthriller/roadmovie die wurgende spanning afwisselt met momenten van broze intimiteit, met Franse flair verfilmd door Mélanie Laurent naar de roman van Nic Pizzolatto, de bedenker van True Detective.

Reviews
  • Rogerebert.com: Some of the darker, more brutal edges of the film hinder it at times as Laurent’s poetic visual eye and the stark ugliness of what happens here can feel at odds. But even when the movie struggles with a lead character who is kind of reprehensible, Foster and Fanning hold it together.
  • TheHollywoodReporter.com: Actor/director Melanie Laurent makes her English-language directing debut with Galveston, a seedy but sincere and strikingly attractive picture.
  • Boomhowdy.com: For Fanning it’s yet another feather in her cap, adding to an already impressive body of work that’s sure to extend for decades to come. She slides into the sweet and naive part with minimal effort. One can easily understand why Laurent has made mention that Fanning was her first and only choice for the part. It’s Ben Foster though, who cements himself as a consummate actor of note, with his understated, but impactful role.
  • TheFilmstage.com: Foster and Fanning are predictably great together, cut from the same bayou cloth.
  • Moveablefest.com: Melanie Laurent’s “Galveston” Is So Good It Should Be Criminal. The French writer/director comes out with guns blazin' in her first American film.
  • Vanyaland.com: But coming in at a brisk 90 minutes, Galveston is a neo-noir model of narrative efficiency anchored by excellent work by two of our finest actors, and a film that will hopefully serve as Laurent’s introduction to the world of English-language cinema as something other than an actress.
  • Birthmoviesdeath.com: The details that make up a great lurid chronicle are here.
  • Movietalkwithjakesalinas.com: Galveston is a very, very well made crime thriller. It’s a simple idea and a simple tale, but it’s done so effectively thanks to a great writer-director, and an equally great cast.
  • Filmschoolrejects.com: Galveston proves the right performers can make any tune dance.
  • Movieweb.com: A Thrilling Powerhouse That Leaves Its Mark
  • Austinchronicle.com: Galveston is a deeply touching exploration of the harsh world that shapes its tragic main characters.
  • Bleedingcool.com: Galveston is tough to watch at times, but with the compelling performances, slow burn pacing, and gut punch ending, it really delivers in the end.
  • Behindthelensonline.net: oster’s Roy Cady is a man of little words and speaks with physicality, be it by physical strength or shoulder lowering humility or shame. Fanning finds the perfect balance of naivete and emotional growth for Rocky. Together it’s impossible to take your eyes off them.

Pledge

Horror, Thriller
Beschikbaar voor VOD: 11 april 2019
Regie: Daniel Robbins
Cast: Zachery Byrd, Phillip Andre Botello, Aaron Dalla Villa, Cameron Cowperthwaite

En jij dacht dat Vindicat erg was?
Wanneer drie eerstejaars + een stelletje hopeloze losers - onverhoopt kunnen toetreden tot een exclusief studentencorps, happen ze onmiddellijk toe. Maar eerst moeten de nerds zichzelf bewijzen. Traditie, toch? Ze hebben echter geen enkel benul van de gruwelijke en bloederige ontgroening die hen boven het hoofd hangt...

Reviews
  • Bloody-disgusting.com: For those that like their thrillers fast and warped, Pledge is an entertaining take on a familiar story. Partying, torture, death, and dark humor makes for a fun and sometimes gruesome watch.
  • Ukfilmreview.co.uk: Phenomenally well balanced and containing outstanding performances across the board, this is incredible horror/thriller filmmaking.
  • Thehollywoodnews.com: Pledge offers a fresh spin on the horrors of pledge life through this new genre angle. This film is a bloody and brutal burst of masculinity that packs a punch.
  • Cinemaslasher.com: Pledge is paced perfectly, with many of the sequences unfolding in real time, which adds a suspenseful urgency to the film.
  • Culturecrypt.com:  a clear-cut slash of traditional thrills biting off only what it can chew with entertainingly sharp teeth.
  • Nightmarishconjurings.com: A brilliantly crafted thriller.
  • Haddonfieldhorror.com: Equal parts intoxicating and nauseating.
  • Pophorror.com: Utterly insane and one hell of a ride.
  • Thatmomentin.com: A grueling and brutal rollercoaster ride.
  • Adamthemoviegod.com: A masterclass of gritty independent cinema, sure to go down as one of the best independent films of 2018.
  • Dailygrindhouse.com:  The film is gorgeously shot, a nasty piece of work to show off to your friends so that you can watch them cringe, and with the tight runtime, you just go in, get your hands and soul messy, and get out. A cutthroat, grueling experience.
  • Dreadcentral.com: With the insane incidents that happen to the guys in this film, I feared if the overall concept of this movie had ever been done for an actual pledge.
  • Filmthreat.com: Watching Pledge, I almost felt like I had found the loophole in the system and discovered that it doesn't take a big budget or a recognizable IP to sell a ticket. I was wholly entertained from the start to the finish.
  • Eyeforfilm.co.uk: a solid little horror movie with plentiful unpleasantness.Filmpulse.net: A solidly crafted thriller.
  • Modernhorrors.com: A Mean and Disgusting Home Run of a Horror Film. Don’t miss this one.
  • Nightmarishconjurings.com: A fantastic thriller that kept me entertained and on edge throughout its entire duration, and even surprised me at the end.
  • Slashfilm.com: Pledge stakes its genre claim on fruitless anger, merciless abuse and satirical wit concerning what we're willing to do for popularity.
NL EN