Films

The Infiltrator

Misdaad, Thriller
Beschikbaar voor VOD: 5 januari 2017
Regie: Brad Furman
Cast: Bryan Cranston (Argo, Trumbo, Breaking Bad), John Leguizamo (The Lincoln Lawyer, John Wick, Kick-Ass 2, Ride Along), Diane Kruger (Inglourious Basterds, Unknown, The Bridge), Benjamin Bratt (Miss Congeniality, Traffic, 24: Live Another Day)

15 september in de bioscoop!

Het bizarre, waargebeurde verhaal van undercoveragent Robert Mazur (Bryan Cranston), die in '86 als patserige witwasser wist binnen te dringen in de organisatie van drugskoning Pablo Escobar. Samen met zijn bijdehante collega Emir (John Leguizamo) en 'verloofde' Kathy (Diane Kruger) wint hij als zakenman Bob Musella het vertrouwen van Escobar's rechterhand Roberto Alcaino (Benjamin Bratt). Het is een venijnige, genadeloze wereld waarin ieder foutje, iedere zin hen het leven kan kosten. Maar als ze het volhouden, kunnen meer dan 80 drugsbazen en corrupte bankiers opgepakt worden en komt één van de grootste witwasbanken ter wereld ten val.

Gebaseerd op het gelijknamige boek van Robert Mazur.

Reviews
  • De Telegraaf (★★★1/2): Bryan Cranston maakt die voortdurende innerlijke tweestrijd op een sublieme manier voelbaar. Mazurs gevaarlijke werk The infiltrator bij vlagen angstwekkend spannend.
  • De Volkskrant (★★★★): The Infiltrator is op zijn best als die juist doodeng is. De lol van The Infiltrator is te zien hoe Mazur/Musella zich uit de gevaarlijkste situaties probeert te bluffen. Kameleon Cranston is en blijft een dubbelrollenspecialist, die van rol kan wisselen alsof hij een knop omzet.
  • Trouw (★★★★): Cranston is uitstekend als de man die in uiteenlopende jaren-tachtig-outfits en met altijd licht bezorgde blik een identiteit aanneemt waar ook ineens een verloofde (Diane Kruger) in moet passen.
  • AD(★★★): Bryan Cranston is het sterkste punt in deze thriller vol synthetische maatpakken, donkere pilotenbrillen en vette snorren. Hij speelt wederom overtuigend een man die op de grens van goed en kwaad balanceert.
  • Cinemagazine.nl: Cranston is in topvorm, maar ook Leguizamo, Kruger en de cynische Amy Ryan ('Birdman') weten in de bijrollen te overtuigen. Met een speciale, eervolle vermelding voor good old Olympia Dukakis, die opdraaft als een perfect gecaste tante Vicky. Twee uur en zeven minuten entertainment, kom daar nog maar eens om. Het advies? Gaat hem zien on the big screen.
  • Filmgeek.nl: Zeker een spannend kijkje in de wereld van 'geld, undercoverwerk en cocaïne'.
    Filmvandaag.nl: Niettemin levert Cranston puik acteerwerk dat alleen wordt overtroffen door John Leguizamo als zijn rechterhand Abreu. Met The Infiltrator levert de regisseur van onder meer The Lincoln Lawyer en Runner Runner zijn beste werk tot nu toe af.
  • Empire.com: Often gripping, and elevated by Cranston's superb central performance.
  • Variety.com: Bryan Cranston gets a film role worthy of his ability to break bad in a tensely exciting true-life drama of undercover drug agents. The Infiltrator" creates enthralling suspense and intrigue out of the drama of what undercover agents do, but there isn't a moment in it that makes danger looks falsely seductive. The power of Cranston's performance is that he captures the deep torment that deep cover can bring. [He] gives the most authentic and lived-in performance as an agent pretending to be a criminal that I have ever seen. Kruger matches him, beat for anguished beat, and John Leguizamo gives a pinpoint performance as Bob's low-life informer colleague, whose slovenly flakiness turns out to be, itself, a kind of cover.
  • Hollywoodreporter.com: Cinematographer Joshua Reis' experience on horror movies serves him well in his first major theatrical feature: from the garish palette of a bowling alley to set-piece interiors of the ostentatiously wealthy to the terrifying murk of a Santeria ritual that ends very badly, he finds the dread in each widescreen composition. Mostly it's in Cranston's eyes, ferociously undimmed. As a U.S. Customs agent leading an undercover sting of his own devising, Cranston turns every moment of duplicity, which is to say nearly every scene of The Infiltrator, into an emotionally textured high-wire act.
  • TheWrap.com: Director Brad Furman ("The Lincoln Lawyer") re-creates the mid-1980s with telling fashion and coiffure details, bolstered by a great funk soundtrack. Joshua Reis's terrific cinematography, aided by the authentic-looking production design of Crispian Sallis, intensifies the sense of place and time. Drug thrillers can be among the more predictable genres — plenty of sleaze, nasty threats and grisly whacking, and, of course, the obligatory scenes at strip clubs. "The Infiltrator" follows some of that played-out playbook, but also effectively dials up the nerve-wracking tension. What elevates it to a higher level is the quality of its key performances, by Cranston, Leguizamo, Kruger and Bratt. Amy Ryan is also top-notch in a smaller role as Bonni Tischler, the trio's brassy boss. One of the most memorable supporting performances comes from Yul Vazquez, as sociopathic money launderer Javier Ospina.
  • nospoilerreviewz.com: engrossing, well made, extremely well acted and very, very intelligent.

I Am Not A Serial Killer

Horror
Beschikbaar voor VOD: 27 april 2017
Regie: Billy O'Brien
Cast: Max Records (Where the Wild Things Are), Christopher Lloyd (Ghostbusters, Back to the Future), Laura Fraser (Breaking Bad)

John Wayne Cleaver is 16. Puber en sociopaat in de dop. Geobsedeerd door serial killers. Af en toe helpt hij in het mortuarium van zijn moeder en tante en om zijn bizarre trekjes in bedwang te houden, legt hij zichzelf strikte leefregels op. John lijkt dus wel normaal, maar is het allesbehalve. En wanneer zijn kleine dorpje in de Midwest ten prooi valt aan een seriemoordenaar, schakelt hij zijn unieke skills en wereldvisie in om het mysterie te ontrafelen. Terwijl de ijzige winter neerdaalt over Clayton, knoopt hij een unieke band aan met "zijn" verdachte...

I Am Not a Serial Killer werd door gerespecteerde media als Variety en de LA Times de hemel ingeprezen als een unieke, traag smeulende thriller en een horror-dramedy met paranormale elementen, een snuifje Dexter en fantastische vertolkingen van o.m. Max Records (Where the Wild Things Are), Christopher Lloyd (Ghostbusters, Back to the Future) en Laura Fraser (Breaking Bad, The Missing).

Reviews
  • Juryrapport MovieZone award Imagine Festival 2017: Deze film portretteert op een fenomenale manier een uniek hoofdpersonage, vertolkt door een uitstekende acteur. De film is gefilmd in een prachtige oude stijl en met een mooi kleurpallet, waardoor een afstandelijke sfeer ontstaat die past bij het plot. Deze sfeer wordt ook versterkt door de gekozen locatie. Het is een goed uitgevoerde film die echt de geest van Imagine belichaamt, maar tegelijk ook toegankelijk is en perfect voor jongeren om verliefd te worden op arthouse film.
  • Imaginefilmfestival.nl: Gebaseerd op een Young Adult-roman zet de op gruizig 16mm gedraaide film de kijker lange tijd op het verkeerde been. Er zijn aanwijzingen dat de moordenaar niet zomaar een moordenaar is; zo worden op de plaats delict telkens oliesporen aangetroffen. Maar dit is toch vooral het verhaal van John die in acteur Max Records (Where the Wild Things Are) een uitstekende vertolker blijkt te zijn van afwijkend pubergedrag. Doordat zijn omgeving laconiek op zijn morbide fantasieën reageert, blijft de toon licht, zelfs als de lijken zich opstapelen. En die ontknoping? Bereid je maar vast voor op de krankzinnigste plotwending in jaren... Lees hier verder.
  • Cinemagazine: Met ‘I Am Not a Serial Killer’ levert regisseur Billy O’Brien een geslaagde verfilming af van Dan Wells’ succesvolle young adultroman. De toon is donker, maar niet kil, met veel ruimte voor wrange humor. De cast is fenomenaal. Records krijgt geduchte concurrentie van Lloyd, die als de fragiele maar gevaarlijke Crowley een van de meest memorabele rollen van zijn carrière speelt. Toppertje! Lees de hele recensie hier.
  • SchokkendNieuws.nl: AM NOT A SERIAL KILLER won vorige week op filmfestival Imagine de MovieZone Award, toegekend door een jury bestaande uit vijf jongeren tussen de zestien en negentien jaar oud. Geen enorme verrassing, want de film speelt knap in op de existentiële moeilijkheden die velen op die leeftijd ervaren.
  • Lees hier een uitgebreid interview met regisseur Billy O'Brien.
  • Kermode en Mayo vinden het een klapper, zie http://www.bbc.co.uk/programmes/p04kvhcv
  • Empire: Breathing new life into the overfamiliar terrain of the serial killer, Irish director Billy O'Brien here both successfully reintroduces Max Records to the world, and elicits Christopher Lloyd's best performance in a long time. His film deserves cult classic status at the very least.
  • Sight & Sound: a truly superior genre offering from a filmmaker of genuine class and ambition. Lees de raving review hier.
  • Razor Reel Flanders Film Festival: I Am Not A Serial Killer is gebaseerd op het gelijknamige boek van Dan Wells uit 2009 dat meteen een hit werd in de VS. De film gaat niet uit van standaard horror en zogenaamde 'jump scares' maar is een mooie cross-over geworden; een intelligent thriller/drama dat geregeld flirt met bovennatuurlijke en sci-fi elementen.
  • Variety.com: Max Records gives a sharp performance in this endearing first adaptation of Dan Wells' YA series. The tale of a likable teenager, raised by a mortician family, whose own nascent sociopathic tendencies make him a perfect amateur sleuth when a serial killer strikes his folksy Midwestern town, director Billy O'Brien's film adaptation strikes a tone that's far more unique and endearing than that premise might imply, helped in no small part by a sharp-witted performance from former child star Max Records.
  • NYTimes.com: Mr. Records (the child actor in "Where the Wild Things Are") is nimble and unsentimental in playing a character who is playing at normal, supported by a solid cast in a well-filmed indie that doesn't let its low budget get in the way of some true chills.
  • Bloody-disgusting.com: A Moody and Creative Thriller!
  • Screenanarchy.com: I Am Not a Serial Killer morphs comfortably from teen fiction to a murder mystery to a cagey thriller, all with a wry sense of humor. It's modest and fully engaging, and smart enough not to overplay its hand.
  • Thefilmstage.com: dark and dangerous, suspenseful and unique.
  • AVClub.com: Psychopaths are people too in the nuanced I Am Not A Serial Killer! What sets Billy O'Brien's sharply observed indie horror-drama apart from other takes on this "killers hunting killers" concept (Dexter, anyone?) is its naturalistic, character-based approach.
  • Undertheradarmag.com: I Am Not a Serial Killer shines in its exploration of what it is like to live with inclinations you wish you didn't have but find it increasingly hard to fight.
  • LATimes.com: The surprisingly warm and fuzzy horror-dramedy wonders "can serial killers love?"
  • Efilmcritic.com: Underneath it all, though, is the idea that being human and being a monster are fundamentally connected, and that the struggle is what makes people interesting and worth examining. That may not be an uncommon thought, but O'Brien and company handle it with unusual skill for a thriller aimed at young people, to the extent that giving someone like Lloyd what may be one of his best parts is something of a bonus.
  • Influxmagazine.com: Am Not a Serial Killer is a very slow and deliberately paced film. I am telling you this up front so that you know that it's well worth sticking with this one...please resist your urge to try something else because of this! The payoff is well worth it and the film is well made and I honestly can say I've never seen anything like it in my life!
  • Wegotthiscovered.com: At its best, this is a film that keeps tension tight and anticipation on edge. Maybe John's a serial killer, maybe he isn't – each decision pushes Records' performance closer to the brink, and we never doubt his capabilities. You think you know, but you don't. Or you might? That's the beauty of it all, never providing answers until the final, shocking turn.
  • Culturecrypt.com: Max Records somehow makes magnetism out of teen angst. And though it may be clichéd to say, this is co-star Christopher Lloyd like you've never seen him before. Lloyd flips an expectation of his often-comedic presence on its ear by managing to make the warmth of an elderly neighbor sinisterly chilling. Ice the cake with a terrific monster design from Toby Froud and "I Am Not a Serial Killer" combines dark family drama, creature feature, and serial killer thriller into one uniquely entertaining package.
Awards
  • IMAGINE Film Festival 2017: Movie Zone Award
  • IFTA 2017: Best Editing
  • Molins de Rei Horror Film Festival 2016: Best Film
  • Molins de Rei Horror Film Festival 2016: Best Director
  • Molins de Rei Horror Film Festival 2016: Best Actor - Max Records
  • Sitges 2016: Panorama Audience Award
  • Strasbourg European Fantastic Film Festival 2016: Melies D'Argent
  • Trieste Science+Fiction Festival 2016: Nocturno Nuove Visioni Award

Vincent-N-Roxxy

Misdaad, Thriller
Beschikbaar voor VOD: 11 mei 2017
Regie: Gary Michael Schultz
Cast: Emile Hirsch (Lone Survivor, Killer Joe, Into the Wild), Zoë Kravitz (Mad Max Fury Road, Divergent, Allegiant, X First Class), Zoey Deutch (Dirty Grandpa, Why Him, Beautiful Creatures), Emory Cohen (Brooklyn, The Gambler), Scott Mescudi (Entourage, Need for Speed)

Op de vlucht naar zijn geboortedorp redt Vincent (Emile Hirsch - Lone Survivor, Killer Joe, Into the Wild) de enigmatische schoonheid Roxxy (Zoë Kravitz - Mad Max Fury Road, Divergent, Allegiant, X First Class) uit de klauwen van een moordlustige gangster.

Tussen de twee volslagen vreemden, die noodgedwongen moeten onderduiken op het platteland, ontstaat een passionele romance. Maar waarom heeft Vincent haar gered en wat heeft hij met de dood van haar broer te maken?

Wanneer drugsbaas Suga het paar weet te vinden en met extreem geweld antwoorden zoekt laat Roxxy zien waar ze van gemaakt is.

Vincent-N-Roxxy is een misdaaddrama à la Drive en True Romance waarin ultraviolence en intimiteit elkaar naadloos naar het leven staan. Zoë Kravitz, dochter van Lenny Kravitz en Lisa Bonet, is een revelatie als het rebelse grotestadsmeisje dat valt voor Hirsch’ eenzame wolf.

Reviews
  • Cinemagazine: In de Amerikaanse pers werd ‘Vincent N Roxxy’ vergeleken met Winding Refn’s wraakthriller ‘Drive’. Qua toon, opbouw en bloederigheid is daar een zaak voor te maken, al is ‘Drive’ beduidend slimmer en met meer finesse gemaakt. Op het platteland wordt nou eenmaal meer met de botte bijl gehakt, zullen we maar zeggen. Toch is ‘Vincent N Roxxy’ niet alleen bruut. De film toont hoe een stelletje ten onder gaat aan keuzes die ze maakten voordat ze elkaar echt kenden. En dat ontroert, want Vincent en Roxxy zijn schattig samen. Lees de hele review hier.
  • HollywoodReporter.com: A slow-build love story that takes a hard left turn at the end. Emile Hirsch and Zoe Kravitz, as strangers thrown together by a violent incident, enjoy an easy chemistry here, encouraging viewers to forget the menace that starts the story and, with startling violence, will end it.
  • Indiewire.com: When things take a hard left turn and the powder keg of violence finally explodes, the fallout is shocking to a degree that's almost never seen in new American cinema.
  • Letterboxd.com: A stiff-lipped, fist-clenched, tragic romance with a gruesome hunger for violence. The final shot echoes Drive in a way that will inevitably draw some comparisons.

Guardians

Actie, SF
Beschikbaar voor VOD: 15 juni 2017
Regie: Sarik Andreasyan
Cast: Alina Lanina, Anton Pampushnyy, Sanzhar Madiyev, Sebastien Sisak

Tijdens de Koude Oorlog werd Patriot gevormd, een geheim team van superhelden waarvan het DNA werd gemanipuleerd en verbeterd. De leden kwamen uit verschillende delen van de Sovjet-Unie. Nadat die uiteenviel, keerden ze terug naar hun eigen land. Nu er een nieuwe dreiging is, komen ze weer bij elkaar. Sovjethelden tegen een mutant met klonenleger, in deze Russische versie van X-Men.

Dat Rusland ook op het gebied van filmproductie de strijd met de Amerikanen aangaat is al langer duidelijk. De industrie daar maakt al jaren dure en spectaculaire actiefilms, niet zelden met een patriottische inslag. Guardians is wat dat betreft geen uitzondering - niet alleen heet het geheime team Patriot, door hun verschillende nationaliteiten (Rusland, Oekra?ne, Kazakstan en Armeni?) vertegenwoordigen de vier helden ook het idee van het grote Russische rijk. Het viertal neemt het op tegen de slechterik Kuratov, die beschikt over een exoskelet en een leger van klonen. Spectaculaire actie en bombastische Sovjetretoriek verzekerd!

Reviews
  • Cinemagazine.nl: Evenwel is dit een interessante film. 'Guardians' hint nadrukkelijk naar de hoogtijdagen van de Sovjet-Unie. Een tijd van voor het uiteenvallen van Groot-Rusland. Toen het land, inclusief de later afvallige staten, nog één geheel vormde. Kortom, een land waar de huidige president Poetin graag van droomt.
  • Preview Magazine: Als je een beetje van superhelden houdt, dan is dit een geweldige kijkervaring. Wat dacht je van een held met twee kromme messen die supersnel een auto doormidden hakt, een man-beer met een minigun, de knapste vrouw uit Rusland die onzichtbaar kan worden (en ook nog eens goede borsjt kan koken!) en een soort Magneto die geen metaal, maar rotsen kan beïnvloeden (en dat doet met een enorme zweep)? Het levert heerlijke actiescènes op.
  • ScreenAnarchy.com: The film is a lot of fun indeed. No expense has been spared and there are a number of impressive setpieces, especially when the supervillain starts building a super-antenna in Moscow by stacking several landmark towers on top of each other.

Drone

Thriller
Beschikbaar voor VOD: 17 augustus 2017
Regie: Jason Bourque
Cast: Sean Bean (Lord of the Rings, Game of Thrones, The Martian), Patrick Sabongui (Homeland, Night at the Museum: Secret of the Tomb, White House Down), Mary McCormack (The West Wing, K-Pax), Maxwell Haynes

Neil (Sean Bean - The Lord of the Rings, Game of Thrones) is een anoniem, maar cruciaal radertje in de machine van Amerika's war on terror. Op duizenden kilometers van zijn doelwitten, vliegt hij drones voor de CIA. Zijn gezin weet van niets. Maar Neils zorgvuldig opgetrokken façade begint af te brokkelen wanneer een klokkenluiderssite hem aanwijst als de man achter de knoppen van een paar dodelijke droneaanvallen. Plots staat Imir Shaw (Patrick Sabongui - Homeland, White House Down) voor zijn deur, een enigmatische Pakistaanse zakenman die Neil persoonlijk verantwoordelijk acht voor de dood van zijn vrouw en dochtertje. Maar Imir is niet alleen uit op pure wraak. Dit keer dreigt de collateral damage veel dieper te gaan…

Drone is niet alleen een wurgende home invasion thriller, maar ook een keiharde morele aanklacht die bewijst dat zoiets als een klinische oorlog gewoonweg niet bestaat. Oorlog is geen computerspelletje.

Reviews
  • NYTimes.com: The movie opens with a bravura sequence set in Pakistan, and the script, by Mr. Bourque and Paul A. Birkett, worthily strives to balance sympathies between American interests and humans written off as collateral damage.
  • TheEntertainmentSection.com: Two sides in a conflict of war have been visited in film before, but unlike the subtle tension presented in Drone. This film rips open a heated topic and allows the audience to view through a different landscape, bringing the conflict home. It's a discussion that is uncomfortable, but with the changing landscapes of the way the world conducts war, it's one that needs to be addressed. This film is still very much enjoyable without the nosedive into diplomacy, but it's harder to ignore than others. Even with the lean towards demonstration, the unique way these locations are represented on film, and the impeccable talent from the leading men, Drone deserves to be seen.
  • Thatmomentin.com: Drone is a character study disguised as a thriller with two men on opposite sides of the tragedy that stages the inevitable collision.
  • Filmjournal.com:Though Drone comes wrapped in the trappings of a home-invasion thriller, it's less interested in ratcheting up the tension than scoring debate points about the moral implications of scrubbing the sweat and dirt from the act of killing.
  • Patch.com: Bean, McCormack and Sabongui meshing it all together with emotional shock and awe and knowing our secrets can be used as a weapon.

9/11

Drama
Beschikbaar voor VOD: 7 september 2017
Regie: Martin Guigui
Cast: Charlie Sheen (Anger Management, Two and a Half Men, Due Date), Gina Gershon (Killer Joe, P.S. I Love You, Showgirls, Inconceivable), Luis Guzmán (The Last Stand, The Taking of Pelham 1 2 3, Anger Management ), Whoopi Goldberg ( The Color Purple, Sister Act, Glee), Wood Harris (Dredd, Ant-Man, Creed), Jacqueline Bisset (Miss You Already, Bullit)

Een groep van vijf mensen komt vast te zitten in de lift van één van de World Trade Center torens op 11 september 2001, nadat een vliegtuig de toren is ingevlogen. De vijf vreemden moeten  amenwerken om uit de lift te komen voordat het ondenkbare gebeurd. Dit alles zonder de hoop te verliezen.

Our Evil

Horror
Beschikbaar voor VOD: 14 september 2017
Regie: Samuel Galli
Cast: Ademir Esteves, Ricardo Casella, Sonia Morena

De liefde van een vader voor zijn dochter kent geen grenzen.

Maar er zijn grenzen die niemand mag overschrijden… Wanneer de helderziende Arthur via zijn mentor ontdekt dat de duivel de ziel van zijn 19-jarige dochter Michele komt opeisen, onderneemt hij drastische stappen. Via het deep web neemt hij contact op met Charles, een perverse seriemoordenaar. Die moet zorgvuldig de instructies opvolgen die Arthur hem zal geven. De gruweldaad die hij “bestelt”, moet wel voltrokken worden voor middernacht van de dag waarop zijn dochter 20 wordt…

Getormenteerde zielen, demonen, een mislukt exorcisme, een gefragmenteerde tijdlijn, een surrealistische beeldvoering… deze Braziliaanse horrorfilm trekt alle registers open voor een viscerale, wurgende horrorervaring die nog lang op uw netvlies zal blijven nazinderen. Want zijn kwaad is finaal ook… Ons Kwaad.

Reviews
  • Alan Jones, FrightFest: Shocking, surprising, gripping and always keeps you guessing.
  • Anton Bitel, Projected Figures: A hitman/serial killer thriller that evokes THE SIXTH SENSE and THE EXORCIST.
  • Becky Roberts, Horror Talk: An imaginative and ambitious revenge story chock full of shocks and surprises.
  • James Whittington, Horror Channel: Vicious and violent with an intelligent surreal edge.

A Family Man

Drama
Beschikbaar voor VOD: 21 september 2017
Regie: Mark Williams
Cast: Gerard Butler (London Has Fallen, 300, The Bounty Hunter), Gretchen Mol (Manchester By The Sea, Boardwalk Empire), Willem Dafoe (The Great Wall, The Grand Budapest Hotel, A Most Wanted Man), Alison Brie (How to Be Single, Mad Men), Alfred Molina (The Da Vinci Code, Prince of Persia)

Dane Jensen (Gerard Butler - London Has Fallen, 300, P.S. I Love You) is een headhunter. Een dealmaker. Een mannetjesputter die het puikje uit de bedrijfswereld ronselt voor een topfirma in Chicago. Wanneer Danes baas (Willem Dafoe - The Great Wall, The Grand Budapest Hotel, Platoon) zijn pensioen aankondigt, speelt hij Dane uit tegen Lynn Wilson (Alison Brie - How to Be Single, Mad Men), zijn ambitieuze tegenpool. Dan ontdekt Dane dat zijn 10-jarige zoontje Ryan aan een levensbedreigende ziekte lijdt. Plots wordt hij verscheurd tussen het bereiken van zijn professionele droom en zijn gezin, dat hem meer dan ooit nodig heeft.

Schitterend geacteerd en meeslepend drama over ambities, familie en het maken van de juiste keuzes, met uitstekende bijrollen van o.m. Gretchen Mol (Manchester By The Sea, Boardwalk Empire) en Alfred Molina (The Da Vinci Code, Prince of Persia).

Reviews
  • TheHollywoodNews.com: A really rather enjoyable morality tale from debut director Mark Williams, with some brilliant performances and some wonderfully touching moments.
  • Variety.com: slickly executed.
  • TIFF.net: The film pulses with the thrill of big money and cutthroat career maneuvering, but its heart is in a very different realm. The film is ultimately concerned with domestic stability in crisis, and with the complex question of what really matters in life. The Headhunter's Calling beautifully illustrates how nearly losing everything can redefine what it means to have it all.
NL EN