Films

The Infiltrator

Misdaad, Thriller
Beschikbaar voor VOD: 5 januari 2017
Regie: Brad Furman
Cast: Bryan Cranston (Argo, Trumbo, Breaking Bad), John Leguizamo (The Lincoln Lawyer, John Wick, Kick-Ass 2, Ride Along), Diane Kruger (Inglourious Basterds, Unknown, The Bridge), Benjamin Bratt (Miss Congeniality, Traffic, 24: Live Another Day)

15 september in de bioscoop!

Het bizarre, waargebeurde verhaal van undercoveragent Robert Mazur (Bryan Cranston), die in '86 als patserige witwasser wist binnen te dringen in de organisatie van drugskoning Pablo Escobar. Samen met zijn bijdehante collega Emir (John Leguizamo) en 'verloofde' Kathy (Diane Kruger) wint hij als zakenman Bob Musella het vertrouwen van Escobar's rechterhand Roberto Alcaino (Benjamin Bratt). Het is een venijnige, genadeloze wereld waarin ieder foutje, iedere zin hen het leven kan kosten. Maar als ze het volhouden, kunnen meer dan 80 drugsbazen en corrupte bankiers opgepakt worden en komt één van de grootste witwasbanken ter wereld ten val.

Gebaseerd op het gelijknamige boek van Robert Mazur.

Reviews
  • De Telegraaf (★★★1/2): Bryan Cranston maakt die voortdurende innerlijke tweestrijd op een sublieme manier voelbaar. Mazurs gevaarlijke werk The infiltrator bij vlagen angstwekkend spannend.
  • De Volkskrant (★★★★): The Infiltrator is op zijn best als die juist doodeng is. De lol van The Infiltrator is te zien hoe Mazur/Musella zich uit de gevaarlijkste situaties probeert te bluffen. Kameleon Cranston is en blijft een dubbelrollenspecialist, die van rol kan wisselen alsof hij een knop omzet.
  • Trouw (★★★★): Cranston is uitstekend als de man die in uiteenlopende jaren-tachtig-outfits en met altijd licht bezorgde blik een identiteit aanneemt waar ook ineens een verloofde (Diane Kruger) in moet passen.
  • AD(★★★): Bryan Cranston is het sterkste punt in deze thriller vol synthetische maatpakken, donkere pilotenbrillen en vette snorren. Hij speelt wederom overtuigend een man die op de grens van goed en kwaad balanceert.
  • Cinemagazine.nl: Cranston is in topvorm, maar ook Leguizamo, Kruger en de cynische Amy Ryan ('Birdman') weten in de bijrollen te overtuigen. Met een speciale, eervolle vermelding voor good old Olympia Dukakis, die opdraaft als een perfect gecaste tante Vicky. Twee uur en zeven minuten entertainment, kom daar nog maar eens om. Het advies? Gaat hem zien on the big screen.
  • Filmgeek.nl: Zeker een spannend kijkje in de wereld van 'geld, undercoverwerk en cocaïne'.
    Filmvandaag.nl: Niettemin levert Cranston puik acteerwerk dat alleen wordt overtroffen door John Leguizamo als zijn rechterhand Abreu. Met The Infiltrator levert de regisseur van onder meer The Lincoln Lawyer en Runner Runner zijn beste werk tot nu toe af.
  • Empire.com: Often gripping, and elevated by Cranston's superb central performance.
  • Variety.com: Bryan Cranston gets a film role worthy of his ability to break bad in a tensely exciting true-life drama of undercover drug agents. The Infiltrator" creates enthralling suspense and intrigue out of the drama of what undercover agents do, but there isn't a moment in it that makes danger looks falsely seductive. The power of Cranston's performance is that he captures the deep torment that deep cover can bring. [He] gives the most authentic and lived-in performance as an agent pretending to be a criminal that I have ever seen. Kruger matches him, beat for anguished beat, and John Leguizamo gives a pinpoint performance as Bob's low-life informer colleague, whose slovenly flakiness turns out to be, itself, a kind of cover.
  • Hollywoodreporter.com: Cinematographer Joshua Reis' experience on horror movies serves him well in his first major theatrical feature: from the garish palette of a bowling alley to set-piece interiors of the ostentatiously wealthy to the terrifying murk of a Santeria ritual that ends very badly, he finds the dread in each widescreen composition. Mostly it's in Cranston's eyes, ferociously undimmed. As a U.S. Customs agent leading an undercover sting of his own devising, Cranston turns every moment of duplicity, which is to say nearly every scene of The Infiltrator, into an emotionally textured high-wire act.
  • TheWrap.com: Director Brad Furman ("The Lincoln Lawyer") re-creates the mid-1980s with telling fashion and coiffure details, bolstered by a great funk soundtrack. Joshua Reis's terrific cinematography, aided by the authentic-looking production design of Crispian Sallis, intensifies the sense of place and time. Drug thrillers can be among the more predictable genres — plenty of sleaze, nasty threats and grisly whacking, and, of course, the obligatory scenes at strip clubs. "The Infiltrator" follows some of that played-out playbook, but also effectively dials up the nerve-wracking tension. What elevates it to a higher level is the quality of its key performances, by Cranston, Leguizamo, Kruger and Bratt. Amy Ryan is also top-notch in a smaller role as Bonni Tischler, the trio's brassy boss. One of the most memorable supporting performances comes from Yul Vazquez, as sociopathic money launderer Javier Ospina.
  • nospoilerreviewz.com: engrossing, well made, extremely well acted and very, very intelligent.

Arsenal

Actie
Beschikbaar voor VOD: 16 maart 2017
Regie: Steven C. Miller
Cast: Nicolas Cage (The Bad Lieutenant, Drive Angry, Leaving Las Vegas, Kick-Ass), John Cusack (2012, Drive Hard, Cell, Hot Tub Time Machine), Adrian Grenier (Entourage, The Devil Wears Prada, Marauders), Lydia Hull (Van Wilder, Empire State, Broken City), Johnathon Schaech (That Thing You Do, Marauders, The Prince)

Terwijl JP een succesvol bouwbedrijf runt, heeft zijn broer Mikey zich vastgereden in het zielige leventje van een derderangsgangster en is op de shitlist van de meedogenloze misdaadbaas Eddie King (Nicolas Cage) beland.

Dat loopt uit op een ontvoering, losgeld, en erger. Of voert Mikey iets in zijn schild? JP aarzelt niet en zet alles op het spel om zijn broer te helpen. Samen met hun jeugdvriend en agent Sal (John Cusack) gaat JP de strijd aan met King en zijn legertje trawanten.

Regisseur Steven C. Miller (Submerged, Marauders, Silent Night) maakte van Arsenal een meeslepende actiethriller over schuld, boete en broederliefde, met spetterende actiescènes, sfeervolle grootstadsfotografie en een Cage die op magistrale wijze al zijn acteerduivels ontbindt.

Reviews
  • Wegotthiscovered.com: The actor gives the kind of performance that awed directors let Brando give at the end of his career: one that's completely OTT.
  • Omenly.com: Nicolas Cage (Eddie King) throws around his nuttiness and violent yet amusing reactions in a way that keeps the audience interested.
  • Cutprintfilm.com: Any moment Cage is on screen here becomes hypnotic. You're drawn into every single bizarre choice the actor makes, completely uncertain of what he's going to do next. In one of the film's best scenes, Eddie's brother Buddy (Deadfall director and Cage's real-life brother Christopher Coppola) shows up to reprimand Eddie for his sloppiness. What follows is a slow-motion dance of carnage, with splashes of blood flying up into Cage's glorious mustache.
  • DallasFilmNow.com: Arsenal frames its relentless beatings doled out by Nicolas Cage against slow-motion effects and a melancholic hymnal of sorts.
  • Filmschoolrejects.com: Cage is mesmerizing whether he's talking, sobbing, hissing, or ranting - his War of the Gargantuas reference is especially endearing.
  • Goodefficientbutchery.blogspot.nl: Cage is here to do exactly what you expect him to do: shout, yell, scream, spaz out, and totally Cage it up.
  • Joblo.com: Cage's whacked-out performance is what makes ARSENAL worth checking out, with him having a blast throughout. He doesn't phone it in at all, and Cage is always fun to watch when he's in gonzo mode.

A House on Willow Street

Horror, Thriller
Beschikbaar voor VOD: 24 maart 2017
Regie: Alastair Orr
Cast: Carlyn Burchell (Bomb Girls), Sharni Vinson (Step Up, Bait), Gustav Gerdener, Zino Ventura, Steven John Ward

Hazel Davies (Sharni Vinson - Bait), een vrijgevochten vrouw met een weinig rooskleurig wereldbeeld, bedenkt samen met een groepje handlangers het ultieme "snel rijk"-plannetje. Ze zullen Katherine (Carlyn Burchell - Bomb Girls, Robocop), dochter van de schatrijke Daddy Hudson, ontvoeren en een gigantisch losgeld eisen. Wanneer ze het afgelegen landgoed van de Hudsons infiltreren, worden de rollen echter al snel omgekeerd. Katherine blijkt bezeten door de gruwelijke demon Tranguul. Deze "Verslinder van Gekwelde Zielen" zette haar aan tot de moord op haar ouders en enkele weinig efficiënte exorcisten. Als Tranguul nog drie zielen kan absorberen, kan de demon zich in zijn ware gedaante manifesteren...

Scenarist en regisseur Alastair Orr (Indigenous) levert met A House in Willow Street andermaal een ijzingwekkend genrepareltje af, dat inspeelt op onze diepste angsten. De sfeervolle fotografie en een geslaagde mix van old school make-up en geavanceerde computereffecten laten de horror en het bloed letterlijk en figuurlijk van het scherm spatten.

Reviews
  • Britflicks.com: Fortunately, From A House On Willow Street does have great looking set pieces. They showcase beautifully the fantastic visual effects of George Webster and computer generated wizardry of Derik van den Berg. Equally, Director Alastair Orr delivers a few frights and confidently captures the mania and fear.
  • Eyeforfilm.co.uk: There's a lot more visceral horror here than in the average supposedly gruesome possession film, so it works well enough for a Friday night thrill.
  • Horrocultfilms.co.uk: It's visually impressive, has some strong set pieces and the pacing's fairly good.
  • Projectedfigures.com: There is much fun to be had with its po-faced silliness and macabre maximalism.
  • Wyliewrites.com: From a House on Willow Street has some amazing makeup work, one of the best posters of any film at the Toronto After Dark Film Festival, and the film includes the most clever scare in a horror in recent years. The film also utilizes chiaroscuro effects to great value.
  • Dreadcentral.com: A good setup, a majority of solid characters (and cast) and some balls-out demon action in the final stretch manages to ensure From a House on Willow Street provides enough entertainment to see you through to the end.

I Am Not A Serial Killer

Horror
Beschikbaar voor VOD: 27 april 2017
Regie: Billy O'Brien
Cast: Max Records (Where the Wild Things Are), Christopher Lloyd (Ghostbusters, Back to the Future), Laura Fraser (Breaking Bad)

John Wayne Cleaver is 16. Puber en sociopaat in de dop. Geobsedeerd door serial killers. Af en toe helpt hij in het mortuarium van zijn moeder en tante en om zijn bizarre trekjes in bedwang te houden, legt hij zichzelf strikte leefregels op. John lijkt dus wel normaal, maar is het allesbehalve. En wanneer zijn kleine dorpje in de Midwest ten prooi valt aan een seriemoordenaar, schakelt hij zijn unieke skills en wereldvisie in om het mysterie te ontrafelen. Terwijl de ijzige winter neerdaalt over Clayton, knoopt hij een unieke band aan met "zijn" verdachte...

I Am Not a Serial Killer werd door gerespecteerde media als Variety en de LA Times de hemel ingeprezen als een unieke, traag smeulende thriller en een horror-dramedy met paranormale elementen, een snuifje Dexter en fantastische vertolkingen van o.m. Max Records (Where the Wild Things Are), Christopher Lloyd (Ghostbusters, Back to the Future) en Laura Fraser (Breaking Bad, The Missing).

Reviews
  • Lees hier een uitgebreid interview met regisseur Billy O'Brien.
  • Kermode en Mayo vinden het een klapper, zie http://www.bbc.co.uk/programmes/p04kvhcv
  • Empire: Breathing new life into the overfamiliar terrain of the serial killer, Irish director Billy O'Brien here both successfully reintroduces Max Records to the world, and elicits Christopher Lloyd's best performance in a long time. His film deserves cult classic status at the very least.
  • Sight & Sound: a truly superior genre offering from a filmmaker of genuine class and ambition. Lees de raving review hier.
  • Razor Reel Flanders Film Festival: I Am Not A Serial Killer is gebaseerd op het gelijknamige boek van Dan Wells uit 2009 dat meteen een hit werd in de VS. De film gaat niet uit van standaard horror en zogenaamde 'jump scares' maar is een mooie cross-over geworden; een intelligent thriller/drama dat geregeld flirt met bovennatuurlijke en sci-fi elementen.
  • Variety.com: Max Records gives a sharp performance in this endearing first adaptation of Dan Wells' YA series. The tale of a likable teenager, raised by a mortician family, whose own nascent sociopathic tendencies make him a perfect amateur sleuth when a serial killer strikes his folksy Midwestern town, director Billy O'Brien's film adaptation strikes a tone that's far more unique and endearing than that premise might imply, helped in no small part by a sharp-witted performance from former child star Max Records.
  • NYTimes.com: Mr. Records (the child actor in "Where the Wild Things Are") is nimble and unsentimental in playing a character who is playing at normal, supported by a solid cast in a well-filmed indie that doesn't let its low budget get in the way of some true chills.
  • Bloody-disgusting.com: A Moody and Creative Thriller!
  • Screenanarchy.com: I Am Not a Serial Killer morphs comfortably from teen fiction to a murder mystery to a cagey thriller, all with a wry sense of humor. It's modest and fully engaging, and smart enough not to overplay its hand.
  • Thefilmstage.com: dark and dangerous, suspenseful and unique.
  • AVClub.com: Psychopaths are people too in the nuanced I Am Not A Serial Killer! What sets Billy O'Brien's sharply observed indie horror-drama apart from other takes on this "killers hunting killers" concept (Dexter, anyone?) is its naturalistic, character-based approach.
  • Undertheradarmag.com: I Am Not a Serial Killer shines in its exploration of what it is like to live with inclinations you wish you didn't have but find it increasingly hard to fight.
  • LATimes.com: The surprisingly warm and fuzzy horror-dramedy wonders "can serial killers love?"
  • Efilmcritic.com: Underneath it all, though, is the idea that being human and being a monster are fundamentally connected, and that the struggle is what makes people interesting and worth examining. That may not be an uncommon thought, but O'Brien and company handle it with unusual skill for a thriller aimed at young people, to the extent that giving someone like Lloyd what may be one of his best parts is something of a bonus.
  • Influxmagazine.com: Am Not a Serial Killer is a very slow and deliberately paced film. I am telling you this up front so that you know that it's well worth sticking with this one...please resist your urge to try something else because of this! The payoff is well worth it and the film is well made and I honestly can say I've never seen anything like it in my life!
  • Wegotthiscovered.com: At its best, this is a film that keeps tension tight and anticipation on edge. Maybe John's a serial killer, maybe he isn't – each decision pushes Records' performance closer to the brink, and we never doubt his capabilities. You think you know, but you don't. Or you might? That's the beauty of it all, never providing answers until the final, shocking turn.
  • Culturecrypt.com: Max Records somehow makes magnetism out of teen angst. And though it may be clichéd to say, this is co-star Christopher Lloyd like you've never seen him before. Lloyd flips an expectation of his often-comedic presence on its ear by managing to make the warmth of an elderly neighbor sinisterly chilling. Ice the cake with a terrific monster design from Toby Froud and "I Am Not a Serial Killer" combines dark family drama, creature feature, and serial killer thriller into one uniquely entertaining package.

Vincent-N-Roxxy

Misdaad, Thriller
Beschikbaar voor VOD: 11 mei 2017
Regie: Gary Michael Schultz
Cast: Emile Hirsch (Lone Survivor, Killer Joe, Into the Wild), Zoë Kravitz (Mad Max Fury Road, Divergent, Allegiant, X First Class), Zoey Deutch (Dirty Grandpa, Why Him, Beautiful Creatures), Emory Cohen (Brooklyn, The Gambler), Scott Mescudi (Entourage, Need for Speed)

Op de vlucht naar zijn geboortedorp redt Vincent (Emile Hirsch - Lone Survivor, Killer Joe, Into the Wild) de enigmatische schoonheid Roxxy (Zoë Kravitz - Mad Max Fury Road, Divergent, Allegiant, X First Class) uit de klauwen van een moordlustige gangster.

Tussen de twee volslagen vreemden, die noodgedwongen moeten onderduiken op het platteland, ontstaat een passionele romance. Maar waarom heeft Vincent haar gered en wat heeft hij met de dood van haar broer te maken?

Wanneer drugsbaas Suga het paar weet te vinden en met extreem geweld antwoorden zoekt laat Roxxy zien waar ze van gemaakt is.

Vincent-N-Roxxy is een misdaaddrama à la Drive en True Romance waarin ultraviolence en intimiteit elkaar naadloos naar het leven staan. Zoë Kravitz, dochter van Lenny Kravitz en Lisa Bonet, is een revelatie als het rebelse grotestadsmeisje dat valt voor Hirsch’ eenzame wolf.

Reviews
  • HollywoodReporter.com: A slow-build love story that takes a hard left turn at the end. Emile Hirsch and Zoe Kravitz, as strangers thrown together by a violent incident, enjoy an easy chemistry here, encouraging viewers to forget the menace that starts the story and, with startling violence, will end it.
  • Indiewire.com: When things take a hard left turn and the powder keg of violence finally explodes, the fallout is shocking to a degree that's almost never seen in new American cinema.
  • Letterboxd.com: A stiff-lipped, fist-clenched, tragic romance with a gruesome hunger for violence. The final shot echoes Drive in a way that will inevitably draw some comparisons.
NL EN