Films

The Infiltrator

Misdaad, Thriller
Beschikbaar voor VOD: 5 januari 2017
Regie: Brad Furman
Cast: Bryan Cranston (Argo, Trumbo, Breaking Bad), John Leguizamo (The Lincoln Lawyer, John Wick, Kick-Ass 2, Ride Along), Diane Kruger (Inglourious Basterds, Unknown, The Bridge), Benjamin Bratt (Miss Congeniality, Traffic, 24: Live Another Day)

15 september in de bioscoop!

Het bizarre, waargebeurde verhaal van undercoveragent Robert Mazur (Bryan Cranston), die in '86 als patserige witwasser wist binnen te dringen in de organisatie van drugskoning Pablo Escobar. Samen met zijn bijdehante collega Emir (John Leguizamo) en 'verloofde' Kathy (Diane Kruger) wint hij als zakenman Bob Musella het vertrouwen van Escobar's rechterhand Roberto Alcaino (Benjamin Bratt). Het is een venijnige, genadeloze wereld waarin ieder foutje, iedere zin hen het leven kan kosten. Maar als ze het volhouden, kunnen meer dan 80 drugsbazen en corrupte bankiers opgepakt worden en komt één van de grootste witwasbanken ter wereld ten val.

Gebaseerd op het gelijknamige boek van Robert Mazur.

Reviews
  • De Telegraaf (★★★1/2): Bryan Cranston maakt die voortdurende innerlijke tweestrijd op een sublieme manier voelbaar. Mazurs gevaarlijke werk The infiltrator bij vlagen angstwekkend spannend.
  • De Volkskrant (★★★★): The Infiltrator is op zijn best als die juist doodeng is. De lol van The Infiltrator is te zien hoe Mazur/Musella zich uit de gevaarlijkste situaties probeert te bluffen. Kameleon Cranston is en blijft een dubbelrollenspecialist, die van rol kan wisselen alsof hij een knop omzet.
  • Trouw (★★★★): Cranston is uitstekend als de man die in uiteenlopende jaren-tachtig-outfits en met altijd licht bezorgde blik een identiteit aanneemt waar ook ineens een verloofde (Diane Kruger) in moet passen.
  • AD(★★★): Bryan Cranston is het sterkste punt in deze thriller vol synthetische maatpakken, donkere pilotenbrillen en vette snorren. Hij speelt wederom overtuigend een man die op de grens van goed en kwaad balanceert.
  • Cinemagazine.nl: Cranston is in topvorm, maar ook Leguizamo, Kruger en de cynische Amy Ryan ('Birdman') weten in de bijrollen te overtuigen. Met een speciale, eervolle vermelding voor good old Olympia Dukakis, die opdraaft als een perfect gecaste tante Vicky. Twee uur en zeven minuten entertainment, kom daar nog maar eens om. Het advies? Gaat hem zien on the big screen.
  • Filmgeek.nl: Zeker een spannend kijkje in de wereld van 'geld, undercoverwerk en cocaïne'.
    Filmvandaag.nl: Niettemin levert Cranston puik acteerwerk dat alleen wordt overtroffen door John Leguizamo als zijn rechterhand Abreu. Met The Infiltrator levert de regisseur van onder meer The Lincoln Lawyer en Runner Runner zijn beste werk tot nu toe af.
  • Empire.com: Often gripping, and elevated by Cranston's superb central performance.
  • Variety.com: Bryan Cranston gets a film role worthy of his ability to break bad in a tensely exciting true-life drama of undercover drug agents. The Infiltrator" creates enthralling suspense and intrigue out of the drama of what undercover agents do, but there isn't a moment in it that makes danger looks falsely seductive. The power of Cranston's performance is that he captures the deep torment that deep cover can bring. [He] gives the most authentic and lived-in performance as an agent pretending to be a criminal that I have ever seen. Kruger matches him, beat for anguished beat, and John Leguizamo gives a pinpoint performance as Bob's low-life informer colleague, whose slovenly flakiness turns out to be, itself, a kind of cover.
  • Hollywoodreporter.com: Cinematographer Joshua Reis' experience on horror movies serves him well in his first major theatrical feature: from the garish palette of a bowling alley to set-piece interiors of the ostentatiously wealthy to the terrifying murk of a Santeria ritual that ends very badly, he finds the dread in each widescreen composition. Mostly it's in Cranston's eyes, ferociously undimmed. As a U.S. Customs agent leading an undercover sting of his own devising, Cranston turns every moment of duplicity, which is to say nearly every scene of The Infiltrator, into an emotionally textured high-wire act.
  • TheWrap.com: Director Brad Furman ("The Lincoln Lawyer") re-creates the mid-1980s with telling fashion and coiffure details, bolstered by a great funk soundtrack. Joshua Reis's terrific cinematography, aided by the authentic-looking production design of Crispian Sallis, intensifies the sense of place and time. Drug thrillers can be among the more predictable genres — plenty of sleaze, nasty threats and grisly whacking, and, of course, the obligatory scenes at strip clubs. "The Infiltrator" follows some of that played-out playbook, but also effectively dials up the nerve-wracking tension. What elevates it to a higher level is the quality of its key performances, by Cranston, Leguizamo, Kruger and Bratt. Amy Ryan is also top-notch in a smaller role as Bonni Tischler, the trio's brassy boss. One of the most memorable supporting performances comes from Yul Vazquez, as sociopathic money launderer Javier Ospina.
  • nospoilerreviewz.com: engrossing, well made, extremely well acted and very, very intelligent.

A Family Man

Drama
Beschikbaar voor VOD: 21 september 2017
Regie: Mark Williams
Cast: Gerard Butler (London Has Fallen, 300, The Bounty Hunter), Gretchen Mol (Manchester By The Sea, Boardwalk Empire), Willem Dafoe (The Great Wall, The Grand Budapest Hotel, A Most Wanted Man), Alison Brie (How to Be Single, Mad Men), Alfred Molina (The Da Vinci Code, Prince of Persia)

Dane Jensen (Gerard Butler - London Has Fallen, 300, P.S. I Love You) is een headhunter. Een dealmaker. Een mannetjesputter die het puikje uit de bedrijfswereld ronselt voor een topfirma in Chicago. Wanneer Danes baas (Willem Dafoe - The Great Wall, The Grand Budapest Hotel, Platoon) zijn pensioen aankondigt, speelt hij Dane uit tegen Lynn Wilson (Alison Brie - How to Be Single, Mad Men), zijn ambitieuze tegenpool. Dan ontdekt Dane dat zijn 10-jarige zoontje Ryan aan een levensbedreigende ziekte lijdt. Plots wordt hij verscheurd tussen het bereiken van zijn professionele droom en zijn gezin, dat hem meer dan ooit nodig heeft.

Schitterend geacteerd en meeslepend drama over ambities, familie en het maken van de juiste keuzes, met uitstekende bijrollen van o.m. Gretchen Mol (Manchester By The Sea, Boardwalk Empire) en Alfred Molina (The Da Vinci Code, Prince of Persia).

Reviews
  • TheHollywoodNews.com: A really rather enjoyable morality tale from debut director Mark Williams, with some brilliant performances and some wonderfully touching moments.
  • Variety.com: slickly executed.
  • TIFF.net: The film pulses with the thrill of big money and cutthroat career maneuvering, but its heart is in a very different realm. The film is ultimately concerned with domestic stability in crisis, and with the complex question of what really matters in life. The Headhunter's Calling beautifully illustrates how nearly losing everything can redefine what it means to have it all.

First Kill

Actie, Thriller
Beschikbaar voor VOD: 5 oktober 2017
Regie: Steven C. Miller
Cast: Bruce Willis (Die Hard, Red, Sixth Sense, Split), Hayden Christensen (Star Wars: Episode II, III, Jumper), Gethin Anthony (Game of Thrones), Megan Leonard (The Life and Death of John Gotti)

Succesrijk zakenman Will Beamon (Hayden Christensen - Star Wars: Episode II, III, Jumper), ontdekt dat zijn zoontje Danny (Ty Shelton) op school gepest wordt. Hij besluit de band met zijn zoon weer wat aan te halen door hem in te wijden in de jacht, net zoals zijn vader ooit met hem deed. In het bos raken ze echter ongewild betrokken bij de nasleep van een mislukte bankoverval, waarbij een corrupte agent het leven laat. Will moet machteloos toekijken hoe Danny ontvoerd wordt. Als hij hem levend wil weerzien, moet hij de verstopte buit ophalen en het onderzoek van de politie saboteren. Maar de plaatselijke politiechef (Bruce Willis - Die Hard, Red, Sixth Sense, Split) laat zich niet zomaar om de tuin leiden...

Regisseur Steven C. Miller (Silent Night, Extraction) levert andermaal een stevige thriller af waarin keiharde actie en wurgende suspens elkaar naadloos afwisselen. Het vader-zoonthema loopt als een bloedrode draad door First Kill. Naast ouwe rot Willis maken ook Gethin Anthony (Game of Thrones) en Megan Leonard (The Life and Death of John Gotti) hun opwachting.

Reviews
  • Chicago.suntimes.com: The blood-soaked potboiler First Kill is Generous Pour through and through, from Bruce Willis playing a cop for the umpteenth time in his career to the old switcheroo we can see coming a mile away to the pounding and overwrought score to some genuinely effective detours and subplots.
  • Variety.com: A reasonably entertaining series of off-road chases and backwoods shootouts en route to that final confrontation.
  • LATimes.com: First Kill features an efficient, lightning speed plot.
  • Maddwolf.com: Willis supplies his natural gravitas and Ohioan Shelton makes an impressive big screen debut. As young Danny, Shelton's easy rapport with Gethin Anthony (as kidnapper Levi) is a constant highlight.
  • Thatmomentin.com: A decent crime thriller.
  • Dallasfilmnow.com: First Kill is competent and involving. The action scenes — including one vehicle/RV chase that's constructed cleverly with an uninterrupted sense of place via gliding tracking shots — never feel unrealistic or exaggerated. And even though the film telegraphs a few of its third act character reversals, Miller and screenwriter Nick Gordon plumb the depths of innocence versus malignancy with a shrewd eye for satisfying entertainment.
  • TheIndependentCritic.com: fully devoted to telling a story and telling it well.

A Dark Song

Horror, Thriller
Beschikbaar voor VOD: 31 oktober 2017
Regie: Liam Gavin
Cast: Catherine Walker , Steve Oram (Sightseers)

Sophia huurt een afgelegen, aftands huis op het platteland en haalt een man op aan het station. Joseph Solomon. Een norse man. Een occultist. Ze wil dat Solomon een eeuwenoude geestenbezwering uitvoert. Om contact te leggen met haar vermoorde zoontje. Het verlangen verteert haar.

Het ritueel is potentieel slopend. Kan maanden duren.

Solomon omringt het huis met een cirkel van zout. Het is hun enige bescherming. Hoe erg het ook wordt, ze mogen de lijn niet overschrijden.

Maar Solomon ontdekt dat Sophia niet helemaal eerlijk is geweest...

Geprezen als een uitstekend voorbeeld van de new wave of horror (The Witch, The Babadook, Raw...), bewijst A Dark Song dat de dingen die je niet ziet nog altijd de bloedstollendste zijn. En dat minder meer is. Met twee hoofdrolspelers, één locatie en de gruwel die traag smeulend onder je vel kruipt, serveert regisseur Liam Gavin een meeslepende mix van karakterstudie en paranormale horror.

Geselecteerd voor de Internationale Competitie van het Brussels International Fantastic Film Festival 2017 en bekroond met een New Visions Award op het befaamde Sitges Festival en met twee awards op het Monster Fest 2016: Best Cinematography in a Feature Film en Best Score in a Feature Film.

Reviews
  • SchokkendNieuws.nl: Een ijzersterke film die me voorlopig niet los zal laten. 5*. Lees hier de hele review.
  • Cinemagazine.nl: A Dark Song staat als een huis: een naargeestige, hypnotiserende film met een ontroerend einde dat nog lang nazingt. Lees hier de hele review.
  • Beneaththeunderground.com: The debut feature from writer/director Liam Gavin is a uniquely chilling piece of occult cinema. A two person film, held together with excellent performances and tons of atmosphere A DARK SONG isn't for everyone. It's a slow burn and those watching it will, like the leads, be in for a long trip but the payoff will be worth it.
  • Cutprintfilm.com: A pitch black and confronting two-hander, A Dark Song challenges and excites with its uncompromising and original approach. That it is more a character study than a genre piece is what is most intriguing, blurring the lines between a psychological and hallucinatory thriller and a straight up, angels and demons, Dennis Wheatley-style horror with a final brain-melting ten minutes that is one of the finest surprises of the year. 8/10.
  • Dmovies.org: A Dark Song is an intense horror movie and a trip into Irish occultism. In his debut, Liam Gavin uses the genre to bring to surface a subject that most people find difficult to deal with: the loss of a son. Far above the average spooky movie, this feature disturbs and provokes.
  • Efilmcritic.com: This is very much a movie that feels like it has put in the time and effort necessary for the supernatural to intrude into reality, a feat that is much rarer than horror filmmakers would have us assume. Pair that with a couple of good, intense performances, and "A Dark Song" is one of the most interesting and unusual tales of the supernatural to come around in some time. 4/5.
  • Goseetalk.com: A Dark Song is a gripping character study that succeeds because of the minimal effects and fanfare. It'll thoroughly creep you out, especially the things you don't see.
  • Heyuguys.com: A Dark Song is a ridiculously strong and beautifully acted piece of work.
  • Screenanarchy.com: Rather than give the usual frights, Gavin instead goes for the lonely heart of the occult: the attempt to contact the beyond, for the most heart-wrenching of reasons. A Dark Song takes a hard and serious look at the pain of loss and grief, and how that pain transforms into burden and enlightenment.
  • Wegotthiscovered.com: A Dark Song digs its claws in and never lets go, finding horror in rituals, personal reflection and burning black-magic sensations. It's dreadfully inviting from start to finish, with an almighty climax at just the right time. 4/5.
  • Quietearth.us: A smart and savvy example of horror's new breed.
  • Screeninvasion.com: The movie is a visceral experience that must be seen in a theater. For one, the cinematography is beautiful. Another reason to see it in the theater? It's killer score.
  • Slashfilm.com: It's an utterly unique film that uses its slow pace to lay the dread on thick and and build its characters so it can turn around and tear everything down in the homestretch. And the ending, which will surely prove divisive, is an audacious choice for a genre so often built on nihilism. A Dark Song may be a hard-edged and occasionally difficult movie, but it has soul.
  • Pastemagazine.com: A Dark Song is ostensibly a horror film but operates as a dread-laden procedural, mounting tension while translating the process of bereavement as patient, excruciating manual labor.
  • Scary Epidemic: A Dark Song is a excellent horror/drama about a young woman who is trying to contact her dead son with the help of a strange man who deals in the dark magic of the occult. [It] might be one of the best horror movie i have seen about the occult, because its literally only about the performing what you usually see getting rushed in lame horror movie that just want to shock people. 8.5/10.
Awards
  • Sitges 2016: New Visions Award - Best Motion Picture
  • Monster Fest 2016: Best Cinematography in a Feature Film
  • Monster Fest 2016: Best Score in a Feature Film
  • Fantasporto 2017: International Fantasy Film Award, Best Director
  • Fantasporto 2017: International Fantasy Film Award, Best Actress
  • Saskatoon Fantastic Film Festival 2016: Audience Choice Award, Silver Award

Red Dog: True Blue

Familie
Beschikbaar voor VOD: 1 december 2017
Regie: Kriv Stenders
Cast: Levi Miller (Pan), Bryan Brown (Gods of Egypt, Australia), Hanna Mangan Lawrence (Beyond the Reach), Jason Isaacs (The Infiltrator, Fury, The OA)

Na de dood van zijn vader, wordt de 11-jarige Mick (LEVI MILLER) naar de uitgestrekte ranch van zijn grootvader (BRYAN BROWN) in Pilbara gestuurd. Daar, in de Australische outback, wacht hem ongetwijfeld een keihard, dodelijk saai leven. Maar niets blijkt minder waar. Grandpa mag dan al een stugge keikop zijn, Mick raakt er al snel bevriend met de kleurrijke figuren die er wonen en werken en… een rode pup die hij Blue doopt. Blue is echter meer dan een hond, aldus een wijze Aboriginal. Hij is een Marlunghu, een geest die voor allerlei narigheid zorgt. Dat blijkt niet gelogen ook, maar net door die avonturen worden ze ook onafscheidelijk. Tot de bevallige Betty Marble (HANNA MANGAN LAWRENCE) in Pilbara verschijnt en ook de sociale onrust van de verre buitenwereld zich manifesteert…

Red Dog – True Blue is een hartverwarmende, op ware feiten gebaseerde familiefilm over de vriendschap tussen een jongetje op de drempel van de volwassenheid en zijn trouwe hond. Het is ook het oorsprongsverhaal van de film Red Dog (2011), één van de meest geliefde films aller tijden down under.

Reviews
  • TheGuardian.com: From its sweetly self-referential start, the Red Dog prequel offers a very rewarding journey – with plenty of dem feels.
  • Maketheswitch.com.au: 'Red Dog: True Blue' is one of the best children's films I've seen in a long time. I've said it before and I'll say it again, but children's movies always seem to pack more of an emotional punch than adult movies these days. I know from the sound of the sobbing in the cinema I was in that I wasn't the only one with tears in my eyes at the end. It's one for the whole family to enjoy, and an important one to support.
  • Urbancinefile.com.au: With Bryan Brown and the stunning Pilbara region as its greatest assets, True Blue is a sweet film.
  • Darrens-world-of-entertainment.blogspot.nl: Red Dog True Blue's warmth and fuzziness may prove to be the ideal antidote for those seeking a feelgood flick to start 2017 off with.
  • Residententertainment.com: a really great story and also has a lot of heart. a lovely family film that's a good choice to take young kids to see. 8.5!
  • Filmblerg.com: The scenery is magnificent and importantly Miller's boundless enthusiasm and great chemistry with the dog keep things light.
  • Heavymag.com.au: A smooth, enjoyable ride for the whole family.
  • Heyuguys.com: But it's what the red dog represents that is moving, for he's a means of exploring Mick's youth, with touching finale that is steeped in the idea that the memories the protagonist has will never go away, moments he'll always cherish, albeit with a friend he no longer has. It's hard not to get emotionally stirred, even if you are a cat person.
  • Previewfilms.com.au: Wholesome family viewing this respectable continuing chapter in the franchise is funny, poignant, has a great soundtrack containing great Aussie songs, but most importantly has heart and soul.
  • Sbs.com.au: A simple coming-of-age story that benefits from a great cast and moments of inspired craziness.
  • Supermarcey.com: A surprisingly strong and crowd pleasing prequel that was definitely better than it had any right to be. It did still capture all the humour, adventure, heart and Aussie spirit that made RED DOG such a joy to watch.
  • TheReelWord.net: This delightful prequel continues the legacy sincerely with an emphasis on modesty and greater attention to character development.

Armed Response

Actie, Thriller
Beschikbaar voor VOD: 7 december 2017
Regie: John Stockwell
Cast: Wesley Snipes (Expendables, Blade, Chi-raq, Brooklyn's Finest), Anne Heche (The Other Guys, John Q), Dave Annable (Brothers & Sisters), Gene Simmons (Expecting Mary)

Een Special Forces-team infiltreert een militaire installatie om de mysterieuze verdwijning van de bewakers te onderzoeken. De faciliteit, die bekend staat als de "Temple" en aangestuurd wordt door kunstmatige intelligentie, dient om staatsgevaarlijke gevangenen te ondervragen. Al snel stuiten ze op de vreselijk verminkte lichamen van hun collega's en een eenzame overlevende, een terrorist. Maar hij is de minste van hun zorgen. Enkele bloedstollende, bovennatuurlijke gebeurtenissen wijzen op iets veel gruwelijkers...

Wesley Snipes (Expendables, Blade, Chi-raq, Brooklyn's Finest) en Anne Heche (The Other Guys, John Q) voeren een team soldaten en wetenschappers aan dat met een onzegbaar duister geheim geconfronteerd wordt in deze efficiënte horrorthriller van John Stockwell (In The Blood, Turistas).

Radius

Thriller
Beschikbaar voor VOD: 4 januari 2018
Regie: Caroline Labrèche, Steeve Léonard
Cast: Diego Klattenhoff (The Blacklist, Pacific Rim), Charlotte Sullivan (Chicago Fire, Defendor)

Liam (Diego Klattenhoff - The Blacklist, Pacific Rim) ontwaakt na een zware crash zonder te weten wie hij is of hoe hij daar belandde. Wanneer hij het nabijgelegen stadje binnenstrompelt, zakt iedereen die te dicht bij hem komt, als een vod met vale ogen in elkaar. Morsdood. Dat gruwelijke besef drijft hem weg van de bewoonde wereld tot Jane (Charlotte Sullivan - Chicago Fire, Defendor) plots opduikt, de enige die zijn “straal negeert” en het kan navertellen. Helaas weet ook zij niet meer wie ze is. Maar is het een virus? Een nare droom? Of iets buitenaards, onvatbaars?

Afstand houden is de boodschap in deze originele, apocalyptische scifi-thriller met elementen van Memento en The X-Files. De producers van Radius tekenden onlangs nog voor culthit Turbo Kid.

Reviews
  • SciFiNow.co.uk: Radius is a slow-burn moral parable, driving its high-concept premise towards a final reveal that is not only genuinely satisfying, but might well have viewers heading back several times.
  • Britflicks.com: an original and haunting sci-fi nightmare that riffs on storytelling techniques used by Christopher Nolan in Memento (2000). It cleverly subverts all expectations of traditional murder mysteries through a slow burning psychological drama that succeeds because the filmmakers are able to deliver the seemingly complicated, and competing story strands together into in to a satisfying resolution.
  • Eyeforfilm.co.uk: Initially stilted acting (entirely appropriate given the characters' situation) gives way to powerful work in the final scenes. For those possessed of a healthy respect for mystery in its own right. it's a treat.
  • HeYuGuys.com: Horror hounds, sci-fi fans and even just those chasing a good old-fashioned mystery will find a lot to love in Radius. There’s no denying that Radius fully delivers on what is easily one of the most unique core concepts of the year.
  • Liveforfilm.com: A Best of FrightFest, Radius is a smart emotional laid back flashback sci-fi mystery drama with an awesome payoff that you will not see coming and that will break your heart. 4.5 out of 5 stars.
  • Nerdly.co.uk: Radius manages to leave its audience asking deep, meaningful, philosophical questions about life, humanity, whether we can ever escape our past, and if our past can, and should, dictate our future… Oh, and did I mention that ending. That ending! Let’s just say it’s not often a genre films conclusion can bring you to tears. Another superb slice of Canadian genre cinema, Radius should be on the radar of horror fans everywhere. One of the true surprises of this years Frightfest.
  • Thefilmgrump.blogspot.nl: An interesting, clever Sci-Fi film, one that I hope finds its audience as it is a very good film indeed. A favourite from FrightFest, this is highly recommended.
  • Whenitwascool.com: With Radius, Lábrèche and Léonard serve up a genre film that offers intelligent psychological drama and disquieting twists that hold up until the impact of the finale.  It’s an intelligent effort that will intrigue, excite, and disturb viewers.

Aftermath

Drama, Thriller
Beschikbaar voor VOD: 11 januari 2018
Regie: Elliott Lester
Cast: Arnold Schwarzenegger (Terminator, Expendables, Maggie), Scoot McNairy (12 Years A Slave, War Machine, Gone Girl), Maggie Grace (Taken, Lost, Twilight Saga), Judah Nelson (Anchorman 2)

Wat een blij weerzien met zijn vrouw en zwangere dochter moest worden, draait uit op een gruwelijke nachtmerrie voor ploegbaas Roman Melnyk (Arnold Schwarzenegger). Op de luchthaven krijgt hij te horen dat het vliegtuig met Nadiya en Olena in volle vlucht in botsing is gekomen met een ander vliegtuig. Een onoplettendheid van luchtverkeersleider Jacob "Jake" Bonanos (Scoot McNairy), die aan 271 passagiers het leven kost.

Na een korte celstraf duikt Jake met zijn jonge gezin onder om aan de media-aandacht en verwijten van de nabestaanden te ontsnappen. Maar dat is buiten Roman gerekend. Die is niet van plan om zomaar de cheque van de vliegtuigmaatschappij te incasseren en de andere wang toe te keren. Hij wil uitleg, spijt, verontschuldigingen. Verbeten gaat hij op zoek naar de “moordenaar” van zijn gezin …

In dit op ware feiten gebeurde verhaal over verlies, wraak en vergiffenis bewijst Arnie, voor wie er nog aan zou twijfelen, dat hij ook perfect doorleefde dramatische rollen aankan. Een productie van Darren Aronofsky (Requiem, Black Swan).

Reviews
  • Empire.com: This is a film full of scenes that would be easy to overplay, but which Schwarzenegger tackles with understated perfection. Truly, this is quite unlike anything else he's ever done, and brilliantly so.
  • Blu-ray.com: Strong stuff, but it's meditative enough to welcome a viewing, inspiring interest in the characters and their ultimate destination. The picture also has valuable ideas to share on the cycle of violence and its futility, concluding intelligently, leaving the audience with a concept of revenge that's upsetting, not rousing. It's subversive work with Schwarzenegger and his legacy of brawn around, allowing "Aftermath" to pack quite an unexpected punch.
  • Heyuguys.com: Probably his best role as an actor to date.
  • Joblo.com: Deserves to be discovered. As long as they know what they're in for (and they should) Arnold fans will be delighted to see how good he can still be if given the chance, while everyone else will be amazed by the way he seems to have reinvented himself as a character actor. That he's done such a good job of it is a wonderful surprise, and here's hoping he gets more opportunities to explore this new flair for drama.
  • Wegotthiscovered.com: Arnold Schwarzenegger's reserved performance is a somber turn that keeps drama surprisingly in-tune.
  • TheIndependentCritic.com: A film that is truly one of Schwarzenegger's most thought-provoking and emotionally resonant to date. While Schwarzenegger has struggled to regain his Hollywood foothold since setting his political career aside, Aftermath is a sure sign that, at least critically, his best days may very well be ahead of him.
NL EN